.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک کارشناس مسائل سیاسی:
جنبش عدم تعهد به دنبال تغییر مناسبات بین المللی باشد
جنبش عدم تعهد باید با بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه خود بدنبال تغییر مناسبات و معادلات بین المللی باشد.
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جنبش عدم تعهد باید با بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه خود بدنبال تغییر مناسبات و معادلات بین المللی باشد.

محسن گرجی در گفتگو با خبرنگار مهر اهمیت برگزاری اجلاس شانزدهم سران عدم تعهد را در میزبانی تهران و ریاست ایران دانست و تصریح کرد: نقش جمهوری اسلامی در این اجلاس به دلیل تاثیرگذاری آن در مناسبات منطقه و جهان، اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد افزودک در دوره ریاست ایران همانگونه که انتظار می رود این سازمان متحول می شود.

این دانش آموخته علوم سیاسی، نقش جنبش عدم تعهد در تغییر مناسبات بین المللی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: با وجود کشورهای مستقل در جنبش عدم تعهد می توان آنرا با سازمان ملل مقایسه کرد.

وی با اشاره به بحران اقتصادی غرب اظهار داشت: کشورهای عضو عدم تعهد باید روابط خود با غرب را با مکانیزم های جدید بازتعریف کنند.

گرجی تنها راه خنثی سازی تحریم های غرب علیه کشورهای مستقل را دفاع از اتحاد و یگانگی بین کشورهای عضو عدم تعهد دانست و افزود: اگر کشورهای عضو، متحد باشند و فعالیت های خود را هماهنگ کنند، هیچ کشور خارجی نمی تواند ضرری به اعضاء وارد کند.

این فعال رسانه ای با تاکید بر تشکیل سازمانی به موازات سازمان ملل در جنبش عدم تعهد، ادامه داد: کشورهای جنبش عدم تعهد اگر فعال باشند و در برابر تهدید های غربی و امپریالیستی ایستادگی کنند، می توانند تشکیلاتی به قدرت سازمان ملل داشته باشند.

وی اتحاد، یگانگی، پایندی به اصول دوستی و آرمان های جنبش را تنها راه جلوگیری از نفوذ امپریالیسم غربی در امور داخلی کش.رهای عضوجنبش عدم تعهد دانست.

گرجی با اشاره به بیانات راه گشای مقام معظم رهبری در افتتاحیه نشست سران شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، افزود: کشورهای عضو این جنبش می بایست رهنمودها و طرح مسائل مهم توسط حضرت آیت الله خامنه ای را سرلوحه برنامه ها و رویکردهای آینده خود قرار دهند تا به زودی شاهد اثرگذاری بیشتر جنبش باشیم.

وی حضور پررنگ کشورهای عضو را در اجلاس تهران بیانگر شکست و زوال توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی دانست و اذعان داشت: برگزاری خوب و باشکوه اجلاس شانزدهم در تهران، بی تردید رافع بسیاری از مشکلات جهان و موجب تقویت همبستگی و اتحاد کشورهای مستقل دنیا خواهد شد.

این کارشناس سیاسی، یکی از مهم ترین دستاوردهای این اجلاس برای کشور را خنثی سازی تحریم های یکجانبه غرب اعلام کرد و گفت: دشمنان نظام باید بدانند که هرگز قادر به مقابله با ملت سرافراز ایران و انقلاب اسلامی نخواهند بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.279 seconds.